Sunday

Syurga Cinta



Syurga Cinta


Cinta dan hati saya hanyalah untuk yang benar-benar ikhlas mengenali saya ,
Bukan untuk dipersendakan .




Oke-oke , entry kali ni aku nak bercintan-cintun sikit , HAHA :D , bukan apa , saja la nak mengingat dan muhasabahkan diri ni , sebetulnya aku yang aku nak story mory kai sini ,ada la kena mengena dengan aku sikit . bukan nak mengingatkan apa aku cuba nak lupa,tapi nak menceritakan pengalaman yang sedia ada pada diri aku kepada rakan-rakan yang menjenguk blog aku ni , Aicehhhhh . formal la plak . walaupun tak banyak yang view blog aku ni , saja la nak story mory , heeee```




Ni cek.. bila nak cqita kala daqi tadi dok ulang ayat story mory tak abeh2 . oke2 , aku nak cita la kan semalam aku review balik filem syurga cinta yan dilakonkan oleh awal ashari sebagai Ilham dan heliza sebagai syuhada . first aku tgok cita ni , tak la berapa felling sangat , tgok2 cam tu ja ..tapi semalam bila review balik ,kata-kata dalam filem tu banyak yang menyentuh perasaan aku , memang touching lahh , tak tipu doee . tak caya review balik cita tu . 



Ilham tanya syuhada . “apa yang syu akan buat kalau tiba-tiba orang yang syu sayang tipu syu dan tinggalkan syu .syu sedih tak?”
Dan syu cakap “Jika sseorang itu hadir dalam hidup saya .dan menjadi sebahagian dari saya , tapi ada sebab-tertentu dia terpaksa pergi , jangan terlalu sedih , terimalah kenyataan itu . sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan saya , jadi saya redha .”

Waahh , touching gila .. bila dipikirkan balik , betul apa yang dikatakan syu tuu , kita kena redha . dan jangan terlalu sedih .hmmm … ehem-ehem , dah2 jangan felling lebih-lebih .kan teringat pulak Bhaha :) apa yang aku nak katakan skang ni , adalah sama macam syuhada kata .

“Saya perlukan cinta , kasih dan sayang yang ikhlas hingga nyawa tercerai dari jasad , bukan untuk dipermainkan bukan untuk dipersendakan .”



Cinta itu adalah permulaan jodoh
Jodoh tu terbahagi kepada tiga.

Petama :: jodoh dari syaitan , maksud, lelaki dan perempuan berkenalan , berpegangan tangan , dan terus melakukan maksiat .akhirnya perempuan mengandung .baru mereka bernikah .
Kedua :: jodoh dari jin , maksud , lelaki dan perempuan berkenalan , lelaki sukakan perempuan , tetapi perempuan tak sukakan lelaki , lalu lelaki bomohkan dan sihirkan agar perempuan sukakan lelaki .dan mereka bernikah .
Ketiga :: jodoh dari Allah , lelaki dan perempuan berpandangan mata , terus menusuk ke kalbu , lelaki terus meminag perempuan , dan perempuan terima pinangan lelaki ,dan mereka bernikah , insyallah ..berkekalan hingga ke akhir hayat ..dan itulah dikatakan syurga cinta .


 


P/s :: kata-kata yang aku pamerkan ni semuanya dari filem syurga cinta  , disini aku bukan nak ciplak ayat sesiapa , tapi apa yang dikatakan sama seperti dalam pemikiran aku , so… enjoy this entry , walaupun agak jiwang and skema buat kali ini . tapi aku suka . yeah ! kalau setakat baca ja , tapi tak renungkan dengan dalam , tak dak guna weyy . so , harap dapat renungkan dengan mendalam . terima kasih .

 
Blog template by suckmylolly.com : Header Image by Gustavo Pedrosa